Arctic Leopard XE PRO S , 20kW, 600Nm, 101 km/hod, 72 kg, bat 72V55Ah (4 kWh), homologacją



Opis szczegółowy produktu
Arctic Leopard XE PRO S – kompaktowe elektryczne enduro z homologacją
Arctic Leopard XE PRO S to lekkie, zwinne i zaskakująco mocne elektryczne enduro klasy „compact”. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu 600 Nm, dużej baterii 72 V / 55 Ah oraz niskiej masie 72 kg motocykl pewnie radzi sobie zarówno na torze, jak i w technicznym terenie. Na pokładzie nie brakuje konfiguracji przez aplikację mobilną (APP), odblokowywania przez NFC oraz oświetlenia LED.
Kluczowe cechy
- Silnik: moc szczytowa do 20 kW
- Moment obrotowy na kole: do 600 Nm
- Bateria: 72 V / 55 Ah (≈ 3,96 kWh)
- Zasięg: do 135–160 km przy stałej prędkości 50 km/h (eco)
- Prędkość maks.: ~100 km/h (konfiguracja off-road)
- Masa własna: 72 kg
- Koła: 19" przód / 18" tył
- Hamulce: tarcze 220 mm z przodu i z tyłu
- Wyświetlacz i sterowanie: TFT + NFC, aplikacja mobilna (ustawienia mocy, reakcji manetki, rekuperacji)
Osiągi i charakter jazdy
Lekka rama, bezpośredni napęd bez pasków i przekładni oraz do 20 kW mocy szczytowej zapewniają XE PRO S natychmiastową reakcję na gaz. Motocykl jest stabilny, a jednocześnie wyjątkowo zwinny – idealny na trasy enduro, treningi MX oraz szybkie przeloty w terenie. Realna prędkość maksymalna w ustawieniu off-road wynosi około 100 km/h; dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu przyspieszenie jest bardzo dynamiczne.
Bateria, zasięg i rekuperacja
Zintegrowany akumulator 72 V / 55 Ah (≈3,96 kWh) należy do największych w klasie „compact e-enduro”. W trybie stałej prędkości 50 km/h osiąga zasięg do 135–160 km (w zależności od stylu jazdy, terenu i temperatury). Regulowana rekuperacja wydłuża zasięg i odciąża hamulce podczas zjazdów.
Zawieszenie i komponenty
Zawieszenie tworzy widelec USD KKE 37 mm (skok ok. 200 mm) oraz z tyłu w pełni regulowany amortyzator (kompresja/odbicie/napięcie wstępne, skok ok. 210 mm). Za skuteczne hamowanie odpowiadają tarcze 220 mm z przodu i z tyłu. Standardem są koła 19"/18"; geometria została zestrojona pod kątem pewnego prowadzenia zarówno przy większych prędkościach, jak i w technicznych sekcjach.
Inteligentne tryby i wyposażenie
Za pomocą wyświetlacza TFT z NFC oraz dedykowanej aplikacji mobilnej można precyzyjnie ustawić reakcję manetki, mapy mocy oraz poziom rekuperacji. Motocykl dzięki temu sprawdzi się zarówno u początkujących, jak i doświadczonych riderów oczekujących maksymalnej kontroli.
Homologacja L1e-B i ograniczenia drogowe
Ten model oferowany jest również w wersji z homologacją L1e-B do użytku drogowego. Oznacza to, że przy sprzedaży moc jest elektronicznie ograniczona do 4 kW, a prędkość do 45 km/h, aby spełnić wymagania przepisów. Poza drogami publicznymi (off-road / tereny prywatne) motocykl można odblokować do pełnej mocy i korzystać z parametrów wersji XE PRO S. Zawsze przestrzegaj lokalnych przepisów i regulacji.
Prawo jazdy i użytkowanie na drodze
W Republice Czeskiej wersję z homologacją L1e-B można prowadzić z prawem jazdy kategorii A1 (od 16 lat) lub również z kategorią B (kategoria B obejmuje uprawnienia do pojazdów do 45 km/h w zakresie AM). Przed jazdą po drogach publicznych zawsze sprawdź obowiązujące lokalnie przepisy.
Dane techniczne (wersja XE PRO S)
| Parametr | Wartość |
|---|---|
| Silnik | bezpośredni napęd (direct-drive), moc szczytowa do 20 kW |
| Moment obrotowy na kole | do 600 Nm |
| Rama | aluminiowy stop klasy lotniczej |
| Bateria | 72 V / 55 Ah (≈ 3,96 kWh) |
| Zasięg (eco) | do 135–160 km przy stałej prędkości 50 km/h |
| Prędkość maks. (off-road) | ~100 km/h |
| Masa własna | 72 kg |
| Koła | 70/100-19 (przód) / 90/100-18 (tył) |
| Hamulce | tarcze 220 mm z przodu i z tyłu, czterotłoczkowe zaciski |
| Zawieszenie | KKE 37 mm (skok ≈200 mm) upside-down / tylny amortyzator wielowahaczowy, 3-stopniowa regulacja, skok 85 mm |
| Wymiary (D×S×W) | 1930 × 780 × 1100 mm |
| Rozstaw osi | 1300 mm |
| Wysokość siedzenia | 830 mm |
| Wyświetlacz | TFT + NFC, parowanie z telefonem |
| Homologacja | L1e-B (droga) – ograniczenie 4 kW / 45 km/h; off-road pełna moc |
Uwaga: Wartości mogą się różnić w zależności od konfiguracji, mapy oprogramowania oraz warunków użytkowania.
Porównanie: Altis Sigma vs Arctic Leopard XE PRO S vs Talaria Sting PRO/MX5 vs E-Ride PRO SR
| Parametr | Altis Sigma | Arctic Leopard XE PRO S | Talaria Sting PRO / MX5 | E-Ride PRO SR |
|---|---|---|---|---|
| Moc szczytowa | 22,5 kW | 20 kW | ok. 13 kW | 25 kW |
| Moment obrotowy | do 601 Nm | do 600 Nm | do 500 Nm | 630 Nm |
| Bateria | 98 V / 35 Ah (3,4 kWh) | 72 V / 55 Ah (3,96 kWh) | 72 V / 40 Ah (2,88 kWh) | 72 V / 50 Ah (3,6 kWh) |
| Zasięg (eco) | do 120 km | 135–160 km przy 50 km/h | ~100 km (25 km/h) | do 120 km |
| Koła | 19″ przód / 19″ tył | 19″ przód / 18″ tył | 19″ przód / 19″ tył | 19″ przód / 18″ tył |
| Przednie zawieszenie | HTW, skok 200 mm | KKE 37 mm, skok 200 mm | bezmarkowe, skok 200 mm | FastAce, skok 210 mm |
| Tylne zawieszenie | HTW, skok 85 mm | KKE wielowahaczowe, 3-stopniowe, skok 85 mm | bezmarkowe, skok 85 mm | FastAce |
| Prędkość maks. | 112 km/h | 101 km/h | >95 km/h | 112 km/h |
| Wymiary (D×S×W) | 1880 × 760 × 1100 mm | 1930 × 780 × 1100 mm | 1880 × 770 × 1088 mm | 1880 × 880 × 1060 mm |
| Masa | 84 kg | 72 kg | 76 kg | 83 kg |
| Aplikacja (APP) | TAK, w pełni konfigurowalne tryby | TAK, w pełni konfigurowalne tryby | NIE | TAK, w pełni konfigurowalne tryby |
Podsumowanie
Arctic Leopard XE PRO S łączy niską masę, dużą baterię 72 V i mocne przyspieszenie z możliwością legalnej jazdy w wersji z homologacją L1e-B. To świetny wybór dla riderów, którzy chcą przesunąć granice „compact e-enduro”, a jednocześnie mieć praktyczne rozwiązanie do miasta i na trening.
Bądź pierwszą osobą, która napisze opinię do tego produktu.
