Altis Sigma , 22,5 kW, 601 Nm, 112 km/hod, bat 98V/35Ah (3,4 kWh), MX, czarny



Opis szczegółowy produktu
ALTIS SIGMA MX – lekki i mocny elektryczny motocykl MX/enduro
ALTIS SIGMA MX to lekki, zwinny i wyjątkowo mocny elektryczny motocykl off-road klasy MX/enduro. Dzięki szczytowemu momentowi obrotowemu 601 Nm, wysokowoltowej baterii 98 V / 35 Ah (≈3,4 kWh) oraz masie około 84 kg motocykl z pełną pewnością radzi sobie zarówno na torze, jak i w technicznym terenie. Na wyposażeniu nie brakuje kolorowego wyświetlacza TFT, możliwości strojenia trybów jazdy przez aplikację mobilną ani nowoczesnej technologii NFC.
Pierwszy elektryczny motocykl 98 V tego typu
Altis Sigma wprowadza do świata kompaktowych elektrycznych enduro nowy standard – jako jedna z pierwszych oferuje architekturę 98 V, która zapewnia brutalne przyspieszenie, natychmiastową reakcję na gaz i stabilną moc nawet przy ekstremalnym obciążeniu. Wysokie napięcie oznacza wyższą efektywność, mniejsze nagrzewanie oraz agresywną akcelerację, której typowe motocykle 72 V po prostu nie są w stanie dorównać. Jest stworzona dla riderów, którzy chcą przekraczać granice – swoje i motocykla.
22,5 kW czystej mocy
Altis Sigma MX należy do ścisłej czołówki w świecie elektrycznych enduro. Ze szczytową mocą 22,5 kW wystrzeli Cię pod górę, zanim zdążysz odpuścić gaz – a dzięki brutalnej akceleracji bez problemu pokonuje strome podjazdy, szybkie proste i stabilne wheelie na zawołanie.
Ogromna 98 V bateria Samsung z profesjonalnym złączem NEMA L16-30P gwarantuje bezpieczne dostarczanie energii nawet przy maksymalnym obciążeniu. Niezależnie od tego, czy zdobywasz skaliste podjazdy, czy lecisz po szutrowym torze – Sigma radzi sobie ze wszystkim z imponującą lekkością i stabilnością.
3,5" wyświetlacz TFT – wszystkie informacje w jednym miejscu
Czytelny i jasny 3,5" wyświetlacz TFT na bieżąco pokazuje prędkość, stan baterii oraz aktualne napięcie. Dzięki temu masz pełną kontrolę nad motocyklem – zarówno na leśnym singletracku, jak i w wymagającym, technicznym terenie.
Pełna kontrola – 5 poziomów rekuperacji
Altis Sigma oferuje pięć poziomów rekuperacyjnego hamowania, co pozwala dopasować zachowanie motocykla dokładnie do Twoich preferencji. Od delikatnego wytracania prędkości aż po agresywne hamowanie silnikiem – zawsze masz pewność maksymalnej kontroli, nawet w najtrudniejszych warunkach.
Kluczowe cechy
- Silnik: moc szczytowa do 22,5 kW
- Architektura: wysokowoltowy system 98 V
- Moment obrotowy na kole: do 601 Nm
- Bateria: 97,2 V / 35 Ah (≈ 3,40 kWh)
- Zawieszenie: HTW, system Air-Spring
- Zasięg: do 120 km (tryb eco)
- Prędkość maksymalna: ~112 km/h (off-road)
- Masa: ok. 84 kg (łącznie z baterią)
- Koła: 19″ przód / 18″ tył
- Hamulce: hydrauliczne, czterotłoczkowe, tarcze 260 mm przód i 220 mm tył
- Wyświetlacz & sterowanie: TFT + NFC, aplikacja mobilna z konfiguracją trybów
Osiągi i charakter jazdy
Bezpośredni napęd bez przekładni oraz lekka konstrukcja w połączeniu ze szczytową mocą 22,5 kW zapewniają modelowi SIGMA natychmiastową reakcję na gaz. Motocykl jest stabilny, a jednocześnie bardzo zwinny – idealny na tor MX, enduro trasy oraz szybkie przeloty w terenie. Rzeczywista prędkość maksymalna w trybie off-road to około 110–112 km/h, a dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu przyspieszenie jest naprawdę imponujące.
Bateria i zasięg
Zintegrowany akumulator litowo-jonowy 97,2 V / 35 Ah (≈3,40 kWh) należy do największych w swojej klasie. W oszczędnym trybie eco zasięg sięga nawet około 120 km (w zależności od stylu jazdy, terenu i temperatury). Regulowana rekuperacja wydłuża zasięg i jednocześnie oszczędza klocki hamulcowe na długich zjazdach.
Zawieszenie i komponenty
Zawieszenie tworzy przedni widelec upside-down HTW o skoku około 200 mm oraz tylni, wielowahaczowy amortyzator HTW o skoku około 210 mm. Za skuteczne hamowanie odpowiadają hydrauliczne hamulce z czterotłoczkowymi zaciskami i tarczami o średnicy 260 mm z przodu i 220 mm z tyłu. Koła o rozmiarach 19″ z przodu i 18″ z tyłu zapewniają idealny kompromis między stabilnością przy wysokiej prędkości a zwrotnością w technicznym terenie.
Inteligentne tryby i ustawienia
Za pomocą czytelnego wyświetlacza TFT oraz dedykowanej aplikacji mobilnej można szczegółowo skonfigurować charakterystykę motocykla – zmieniać mapy mocy, czułość reakcji na gaz oraz intensywność hamowania rekuperacyjnego. SIGMA potrafi dopasować się zarówno do początkujących, jak i doświadczonych riderów, którzy oczekują maksymalnej kontroli nad zachowaniem maszyny.
Homologacja i zastosowanie
Ten model nie jest homologowany do jazdy po drogach publicznych – to w 100 % wersja off-road przeznaczona wyłącznie do jazdy poza ruchem ulicznym. Korzystaj z motocykla wyłącznie na wyznaczonych terenach i zawsze przestrzegaj lokalnych przepisów. Dla wybranych wariantów modelu dostępne są również wersje z homologacją L1e lub L3e.
Dane techniczne (ALTIS SIGMA MX)
| Parametr | Wartość |
|---|---|
| Silnik | moc nominalna 8 kW / moc szczytowa 22,5 kW |
| Moment obrotowy na kole | do 601 Nm |
| Rama | lekki stop aluminium (klasa lotnicza) |
| Bateria | 97,2 V / 35 Ah (≈ 3,40 kWh) |
| Ładowanie | od 20 % do 80 % w ok. 2 godziny (w zależności od temperatury) |
| Zasięg (eco) | do 120 km (tryb eco) |
| Prędkość maks. (off-road) | ~112 km/h |
| Masa | ok. 84 kg (z baterią) |
| Koła | 70/100-19″ przód / 80/100-19″ tył |
| Hamulce | tarcze 260 mm przód / 220 mm tył, czterotłoczkowe zaciski |
| Zawieszenie | widelec HTW (skok ≈200 mm) / tylni amortyzator z układem dźwigniowym HTW (skok ≈85 mm) |
| Wyświetlacz | TFT (+ NFC), parowanie z telefonem (APP) |
| Wymiary (D×S×W) | 1880 × 760 × 1100 mm |
| Rozstaw osi | 1285 mm |
| Wysokość siedzenia | 840 mm |
| Homologacja | w zależności od wersji – wariant off-road (MX) bez homologacji lub wersje z homologacją L1e / L3e |
Uwaga: Podane wartości mogą różnić się w zależności od konfiguracji, ustawień oprogramowania oraz warunków użytkowania.
Porównanie: Altis Sigma vs Arctic Leopard XE PRO S vs Talaria Sting PRO/MX5 vs E-Ride PRO SR
| Parametr | Altis Sigma | Arctic Leopard XE PRO S | Talaria Sting PRO / MX5 | E-Ride PRO SR |
|---|---|---|---|---|
| Moc szczytowa | 22,5 kW | 20 kW | ok. 13 kW | 25 kW |
| Moment obrotowy | do 601 Nm | do 600 Nm | do 500 Nm | 630 Nm |
| Bateria | 98 V / 35 Ah (3,4 kWh) | 72 V / 55 Ah (3,96 kWh) | 72 V / 40 Ah (2,88 kWh) | 72 V / 50 Ah (3,6 kWh) |
| Zasięg (eco) | do 120 km | 135–160 km przy 50 km/h | ~100 km (25 km/h) | do 120 km |
| Koła | 19″ przód / 19″ tył | 19″ przód / 18″ tył | 19″ przód / 19″ tył | 19″ przód / 18″ tył |
| Przednie zawieszenie | HTW, skok 200 mm | KKE 37 mm, skok 200 mm | bezmarkowe, skok 200 mm | FastAce, skok 210 mm |
| Tylne zawieszenie | HTW, skok 85 mm | KKE wielowahaczowe, 3-stopniowe, skok 85 mm | bezmarkowe, skok 85 mm | FastAce |
| Prędkość maks. | 112 km/h | 101 km/h | >95 km/h | 112 km/h |
| Wymiary (D×S×W) | 1880 × 760 × 1100 mm | 1930 × 780 × 1100 mm | 1880 × 770 × 1088 mm | 1880 × 880 × 1060 mm |
| Masa | 84 kg | 72 kg | 76 kg | 83 kg |
| App (APP) | TAK, w pełni konfigurowalne tryby | TAK, w pełni konfigurowalne tryby | NIE | TAK, w pełni konfigurowalne tryby |
Podsumowanie
ALTIS SIGMA MX łączy lekką konstrukcję, wysokowoltową baterię 98 V i ekstremalny moment obrotowy, zapewniając potężny zasięg mocy w każdej sytuacji. To świetny wybór dla riderów, którzy chcą wynieść swoje umiejętności w off-roadzie i treningu MX na zupełnie nowy poziom.
Skontaktuj się z nami i umów jazdę testową – albo zamów swój ALTIS SIGMA MX już dziś.
Bądź pierwszą osobą, która napisze opinię do tego produktu.
